Sunday, June 19, 2011

hari bapa :D

semua orang  bahagis menyambut hari bapa ?
tapi aku ?
hari bapa .. hanya laa satu ungkapan kosong ..
aku punya bapa ..
sama seperti orang lain ..
tapi ...
dimana bapaku ?
ada yang berkata ...
egkau untung eyda ..
engkau masih ada bapa tiri yang sayangkan engkau ..
YA ! aku sedar semua itu .
aku juga bersyukur punya bapa tiri yang sangat menyayangi aku ...
malah lebih dari anaknya sendiri ..
tapi ...
apa yang sedang bermain difikiranku ....
dimanakah bapa kandungku ?
dimanakah letaknya diriku pada dirinya ?
adakah aku sudah lenyap dalam hidupnya .
atau dia juga sedang memikirkan aku ?
erm .... sememangnya susah bila mahu diungkapkan ..
hati kecil aku sering bertanya ...
mengapa hidup aku begini ?
punya bapa .. tapi hilang entah kemana.
hendak ku benci ... takut aku yang berdosa kelak .
hendak ku marah .. aku tak berdaya ....
andai dia sedar akan kehadiranku ...
kembali lah kepada ku ...
aku tak nak kacau kehidupan dia .
cukup sekadar dia ada dalam hidup aku.
walaupun susah untuk aku terima dia setelah sekian lama dia tinggalkan aku ...
buat abh tiriku :: terima kasih kerana sudah memberikan kasih sayang sebagai bapa yang bertanggungjawab ..
aku bersyukur ....
dan buat bapa kandungku iaitu MOHAMAD ALI BIN MOHD NOOR ....
anak mu sentiasa menanti kehadiranmu dalam hidupku ...





p/s :: korang yang punya bapa ... sgt bertuah ! hargai mereka . kelak apabila korang ditinggalkan oleh bapa korang sendiri akan rasa menyesal dan sedih 

1 comment: