Thursday, November 8, 2012

ILYMMSS ♥


setelah sekian lama aku berkabung , akhirnya aku kembali semula .
agak lama jugak aku tinggalkan 'blog story' ni .
now aku kembali dengan cerita baru .
dan orang baru .
aku bukan nak bermegah megah .
bukan juga untuk takbur . tapi hanya ingin berkongsi .
ditegaskan sekali lagi yea .. BERKONGSI ! :)

apa yang lepas tu .. biarkan la lepas ..
apa yang terjadi dulu tu .. biarkan la berlalu ..
hadapi apa yang ada sekarang ..
lalui apa yang terjadi sekarang ..
ada hikmah disebalik semua ni ..
ok , tutup buku lama buka buku baru ..
simpan cerita lama , cungkil cerita baru .
tapi .. blog yang lama takkan tertukar .. masih bersama blog yang lama :)
cuma mungkin sini didalam blognya saja yang akan bertukar .

aku tahu , ini bukannya penamat bagi hidup aku ..
banyak lagi yang harus aku lalui ..
so , aku kena beringat dari sekarang .
tak semua yang aku ada ni kekal .
TAK SEMUA..
so , aku kena gunakan apa yang aku ada sekarang ni baik .
peluang hanya datang sekali .


MUHAMAD SYABIL SAAD

i love u ♥


yea ! 1 nama baru dalam blog aku . siapa dia ?
pengganti HQA ? ouh tidak ..
bukan pengganti .. aku tak pernah melabelkan sesiapa punn untuk menggantikan sesiapa ..
*agak pening ayatnye yea .
dia sebenarnya ..
lelaki .. sama seperti lelaki lain ..
tapi apa yang berbeza nya ..
dia lelaki yang ada dalam hati aku sekarang ..
dia lelaki yang selalu temankan aku sekarang ..
tapi bukan lelaki aku .
dia masih milik Allah dan keluarga ..

kenapa dia ? kenapa tak orang lain ..
yaa , pernah juga terdetik dihati .. 
tapi .. apa yang mampu aku jawab ..
itu semua hanya ketentuan dan takdir yang telah ditentukan untuk ku ..
*nampak tak ayat poyos disitu

aku takde nak bangga diri  
'oyeah! aku dapat dia!'
tidak sama sekali ..
tapi , aku bersyukur .. bersyukur kerana diberi peluang untuk mengenali dia ..

aku tak melatah kalau orang nak kan dia 
tapi , aku cuba bersikap positif ..
berkawan laa dengan siapa pun ..
asalkan kita tahu batas batas pergaulan kita
*bukan suami aku lagi pun kan

sejauh mana sayang aku pada dia ?
ntah , mungkin tkde laa sampai 100% sayang ..
tapi .. aku mencuba ..
mencuba untuk suka , sayang dan cinta(insyaallah)
kami masingmasing masih muda ..
banyak lagi yang kami perlu fikirkan ..
belajar, kerja, rumah tangga ..
bukanlah sesuatu yang mudah ..
so , insyaallah kami mencuba ..
ada jodoh takkan kemana ..


sampai sini aje laa .. takde idea nak mengarang cerita .. :)

p/s : ciptaan Allah sememangnya indah dimata manusia . tetapi hati hati dengan setiap pandangan anda :)


1 comment: