Tuesday, March 12, 2013

setiap kata kata pujian , pasti akan ada kata kata cacian . :)


setiap manusia takkan pernah lari dari ujian dan dugaan dari-Nya ..
tidak kira besar atau kecil dugaan itu, kita semua terpaksa lalui semuanya selagi kita masih didunia ni .
begitu juga aku ..
pelbagai ujian,dugaan dan cabaran yang harus aku hadapi ..
tapi Alhamdulillah, aku tak keseorangan .. masih ada insan yang baik dan penyayang di dunia ni yang sanggup sama2 menghadapi dugaan ini ..
tapi ada juga yang selalu mempersendakan dan memperlekehkan semua ini .
manusia kan .. mesti ada yang baik dan mesti akan ada yang jahat ..
baru laa seimbang .. kalau asyik semua nya baik aje .. tak kena jugak kan :)

pada mulanya .. aku memang melatah .. marah, geram, sakit hati, benci .. semua sifat tu ada dalam diri ni ..
iye laa .. siapa yang sanggup bersabar bila dihentak bertubi tubi kan ?
tapi sekarang.. aku semakin faham .. semakin mengerti .. kenapa semua ni terjadi ..
aku tahu .. aku tak kuat untuk hadapi semua ini .. dan aku takut untuk menghadapinya ..
tapi aku cuba .. cuba naikkan semangat aku untuk teruskan apa yang telah aku lalui ini ..

aku tak tahu apa puncanya .. dan aku tak pasti kenapa jadi begini .. tapi , pape pun ... aku mengharapkan sesuatu yang baik .. bukan hanya dari pihak aku .. tapi juga dari pihak sana :)
mengapa kita perlu melalui semua ini ? kan bagus kalau semuanya bahagia dan semuanya tenang aje ..
hidup didunia ni tak lama, so gunakanlah sebaik mungkin .. jangan cemarkan kehidupan kita dengan nilai nilai yang tak sepatutnya .. 
aku bukan berhujah untuk membuat orang bangga dengan aku .. aku bukan berhujah untuk membuat org berfikir aku sempurna ..
tidak ! tidak sama sekali :)
aku tak perlukan semua kata kata itu ..
setiap kata kata pujian , pasti akan ada kata kata cacian .

kepada yang terlibat dalam hal ini, aku tak pasti samada awak baca atau tidak entry ini ..
tapi , seandainya awak membaca ...
tolong laa .. berhenti buat perkara yang kami tak suka .
berhenti mencari salah kami ..
dan berhenti mengganngu hubungan kami ..
andai kata , ada lagi benda yang awak masih belum puas dengan kami ..
sila kan berdepan dengan kami ..
bercakap secara terus terang .. tak perlu memalukan kami kami dengan cerita karut marut awak tu ..
apa yang awak dapat dengan apa yng awak buat semua ni ?
awak bahagia ke dengan penderitaan org lain ?
awak suka org sengsara disebabkan awak ?
fikir fikirkan laa ..

terima kasih kerana membaca :)

4 comments:

  1. done follow here.
    follow me maybe? http://www.natasya-pink.my/

    ReplyDelete
  2. Hai..
    Salam kenal.. =)

    Jangan lupa follow sy balik ye..
    Kalau sudi singgah-singgah lah dkt page AZ Collection..
    Mcm-mcm pilihan peplum ada,barangan kesihatan pn ada..
    Nak tempah KRAF FELT pn blh..
    https://www.facebook.com/pages/AZ-Collection/199515420202002

    Nak mintak tlg LIKE page blh? Thanks.. =)

    ReplyDelete